luni, 1 februarie 2010

Challenge


Oamenii sunt simpli.
Ei pot fi influentati de o groaza de factori in deciziile pe care ei le iau.
In exemplul de fata o sa dau vina pe hormoni. Dupa cum v-ati dat seama eu ma refer la adolescenti. Stiti prea bine ca adolescentii nu sunt fiinte prea logice; sustin prin urmatoarele fapte.Auzi des in gura adolescentilor cuvinte ce implica sentimente puternice, gen dragoste. Ei nu mai sunt capabili sa diferentieze dragostea de pasiune, din cauza chimicalelor din corpul lor (i leart this the hard way). In cazul adolescentilor cauza asta e plauzibila; va veti intreba, dar adultii ?pe ei ce ii poate influenta? Pai cand vorbim de adulti nu mai putem spune ca sunt afectati
de chimicale, deci o sa consider ca este vorba de o problema psihica. In mod normal iei decizii in urma interpretarilor unor fapte. Poti sa interpretezi aceste fapte in mod gresit. Ce i-a facut pe ei sa interpreteze gresit? Cand vorbim de persoane totul este relativ, deci implicarea de orice fel (personala, emotionala) influenteaza, adica ii fac sa vada ce vor ei sa vada, nu ceea ce este de fapt. Dau un exemplu nepotrivit si vreau sa imi spune-ti de ce este nepotrivit. Bogdan in postarea anterioara ne vorbeste despre Iluminati si de Teoria Conspiratiei si despre existenta a unor grupuri ce nu poate fi dovedita. Pot sa spun ca a ales un lucru inexact, ce nu poate fi dovedit, pentru ca nimeni sa nu il poata contrazice, ca el sa continue sa creada ca acel grup exista. Dar ce ii hraneste aceasta curiozitate?El vrea ca acel grup sa existe, pentru ca daca acel grup exista atunci exista si un conflict, atunci exista si ceva incitant, adica scapa de monotonie (el uraste monotonia). Deci el vrea sa creada ca exista acel grup. Pana la urma de aceea a si ales subiectul, sa ne faca si pe noi sa ne intrebam in privinta acestor lucruri,
exact ce face si el.
Prove i`m wrog!

4 comentarii:

  1. Ai terminat tu cu “Prove i`m wrog!”. Ignorand faptul ca ai scris “wrog” in loc de “wrong” dand vina pe viteza/neatentie, se ridica o intrebare: ce anume e de dovedit? Ai tratat trei subiecte relativ apropiate, dar nu le-ai legat prea bine intre ele: adolescentii, adultii si... dilema lui Bogdan. De ce asociezi hormonii cu adolescentii ? Poate pentru ca nu stii exact la ce se refera termenul de "hormon". Sau poate te-ai referit la anumiti hormoni in mod special, caz in care ar fi trebuit sa mentionezi asta. Iata, domnule Adrian, definitia DEX a cuvantului "hormon": secretie a glandelor endocrine, care stimulează si coordoneaza activitatea anumitor organe sau a întregului organism. Prin urmare, aceste chimicale, se gasesc atat in corpul unei persoane de 17 ani cat si in sistemul unei persoane de 77 de ani.
    Adolescentul spune lucruri care "implica sentimente puternice" nu din cauza ca le simte sau nu. Spune asa ceva fiind influentat de acesti hormoni de care zici tu, dar nu hormonii vorbesc. Copiii (altfel nu le pot spune) fac si spun multe pentru ca asta e perioada cunoasterii pentru ei, facand aici referire la dragoste. Atunci ei descopera multe lucruri noi in legatura cu acest sentiment atat de complex. Pe la varsta de 15-17 ani nu poti spune ca stii ce e aia iubire; cine spune ca iubeste la varsta asta clar nu stie ce spune. In acest interval dragostea este ceva efemer, este ceva “de proba”. Si cand nici macar nu te astepti, dragostea a disparut ! Schimbarea persoanei, inaintarea in varsta, acumularea de experienta, dezamagirile, bucuriile ; toate astea determina schimbarea sentimentelor. Hormonii nu au de-a face cu asta in masura in care te gandesti tu.
    Crezi ca la adulti intervine "psihicul". Perfect adevarat. Dar tu ai pus problema total gresit. O sa ma leg aici de decizii. O persoana adulta, in comparatie cu un adolescent, este considerata mai intreaga la minte, mai inteleapta. Prin urmare, puterea lor de decizie nu poate fi alterata oricum. Interpretarile lor asupra unor situatii nu pot fi influentate in mare masura de ceea ce spune sau face altceva. Un adult cu “capul pe umeri” vede doar ce vrea el sa vada. Nimeni nu il poate determina sa vada lucrurile in alt fel, decat daca respectivul vrea sa vada totul in alt decor. Ori, din ceea ce ai spus tu, reiese ca adultii sunt ca niste copilasi: le dai o ciocolata si o bomboana si gata; sunt prietenii tai cei mai buni. Pe scurt, tu crezi ca adultii sunt usor de manipulate. (as vrea sa-si dea cu parerea si doi – trei adulti referitor la ce am zis eu).
    Si legat de Bogdan… ei bine, aici sunt de acord cu tine. Daca Bogdan vrea sa creada in ceva abstract, sa creada. Poate stie el ce stie, iar intr-o zi o sa descopere adevarul si-o sa ni-l spuna si noua.
    M-am repetat in unele cazuri, dar voi da vina pe ora inaintata. Succes si toate cele bune in continuare !
    Semnat: Stefan cel Mare.

    RăspundețiȘtergere
  2. @´Stefan cel mare
    Ceea ce am zis eu are logica, pentru ca am inceput prin
    lucrurile generale (adica cum pot fi oamenii influentabili),
    am particularizat pe adolescenti si pe urma pe adulti. Are
    logica pentru ca am respecatat o ordine bine definita.
    In privinta hormonilor, ei sunt activi mai ales si in special
    in perioada adolescentei, hormonii de crestere si cei care
    stimuleaza tendintele sexuale sunt atat de activi in aceasta perioada.
    Sigur ca eu ma refeream la cei care au treaba cu activitatea sexuala.
    (imi scapa numele dar o sa revin cu denumirea in cauza).
    Adolescentii sub inflenta chimicalelor in cauza (efecte ale hormonilor ¨sexuali¨)
    exagereaza in gesturi, gresesc! Eu zic ca daca ei nu s-ar mai lasa prada acestor
    capcane (le pot numi astfel in anumite situatii) ar putea vedea mult mai clar
    ceea ce se intampla si de aici nu ti-ai mai asuma un risc asa de mare.
    Eu am sustinut o idee, pana acum nu ai prezentat nimic palpabil, ceea ce ma face
    sa cred ca tu ai postat doar de dragul sa ma contrazici pe mine.
    Am zis ca adultii, la ei nu mai poate fi vorba de influenta hormonilor
    (aia despre care am vb mai devreme la adolescenti) deci am prezentat alt punct foarte important
    de influenta. Fiecare om isi ia deciziile astfel incat sa ii fie bine lui iar asta ma face sa cred ca deciziile
    nu sunt drepte. Fiecare vede lucrurile astfel incat sa ia decizii ca sa ii prieasca persoanei in cauza. Cum zicea si
    Stefan, lupul chiar crede ca oaia il deranjeaza. Daca esti constient de lucrurile astea, si le intelegi
    poti sa folosesti aceste informatii foarte usor. Informatia inseamna putere.
    Se pare ca tu chiar esti un Gica-contra, te contrazici doar de dragul de a te contrazice, pentru ca in unul dintre argumente,
    cel legat de hormoni, eu ma refeream, evident, la cei sexuali, si oricine a inteles asta, doar tu ai vrut sa
    exploatezi fereastra aia in care opozantul ar fi avut un mic loc de contraargument.
    In privinta greselii de scriere, imi cer scuze.
    Toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere
  3. Adrian,
    nu ma contrazic de dragul de a te contrazice. eu mi-am spus parerea. ori, daca te-ai referit la hormonii sexuali, tind sa cred ca tu (sau ma rog, adolescentii (dar nu numai! asta o sustin pana la final)) confunzi sentimentul de dragoste cu sentimentul de explorare sexuala, respectiv dorinta de a face sex. multi adolescenti cred ca daca ai atins o anumita varsta trebuie neaparat sa scapi de virginitate. dar asta e o conceptie gresita, indusa de nivelul de gandire al oamenilor in general din ziua de astazi. Tu cum gandesti?
    Stefan cel Mare aici.

    RăspundețiȘtergere
  4. @Stefan cel Mare
    Cand intr-o discutie contradictorie lansezi o idee, o presupunere sau ceva asemanator cu asta ar trebui sa oferi un argument, sa mentinem discutia pe Pamant, la nivel macar logic.
    In privinta subiectului, dap, evident ca adolescentii nu stiu sa faca acea diferenta intre sentiment si nevoie fizica; iar eu am dat vina acestor greseli de interpretare si decizie pe hormoni,(ar fi fost mai corect sa spun ca hormonii sunt sursa si ca de vina sunt tot adolescentii deoarece nu stiu sa isi controleze corpul).
    Iar gandirea mea spre acest subiect e mult prea ampla pentru a putea fi expusa, chiar si sintetic, intr-un comentariu. Daca simti o nevoie naucitoare sa o auzi, vorbeste cu domnul admin sa iti dea adresa mea.
    Numa` succes!

    RăspundețiȘtergere